هفتاد قلم آرایش با هفت قلم لوازم آرایش

هفتاد قلم آرایش با هفت قلم لوازم آرایش

هفتاد قلم آرایش با هفت قلم لوازم آرایش

هفتاد قلم آرایش با هفت قلم لوازم آرایش

هفتاد قلم آرایش با هفت قلم لوازم آرایش

طبقه بندی موضوعی

مودم چیست؟ آشنایی با انواع مودم

يكشنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۰۹ ق.ظ

واژه‌ی اختصاری مودم مخفف کلمات Modulator/Demodulator می‌باشد. مودم موجود در کامپیوتر یا رایانه شما پس از اتصال به یک خط تلفن قادر به ارسال و دریافت داده‌های الکترونیکی خواهد شد. حدوداً در طول یک دهه‌ی گذشته به‌منظور انتقال اطلاعات از طریق کانال‌های مخابراتی از پورت مودم استفاده می‌شد و. استفاده از مودم، کلید اصلی ورود به دنیای اینترنت و وبِ جهانشمول (www) بوده است. در سال‌های گذشته که امکان استفاده از اینترنت به صورت شبکه بی‌سیم و کابلی هنوز ممکن نبود استفاده از پورت مودم در لب‌تاپ‌ها برای اتصال به اینترنت صورت می‌گرفت.

 بدین‌ترتیب پورت مودم یکی از پورت‌های اصلی بود که در لب‌تاپ‌های لوکس و گران قیمت بود. در حال حاضر نیز درصورت عدم دسترسی به اینترنت پر سرعت، ناچاراً  از مودم خط تلفن ثابت یا solace  جهت اتصال به اینترنت می توان استفاده کرد. پورت مودم محل اتصال کانکتور RJ-11 یا همان کانکتور معمول تلفن‌های ثابت است که لپ‌تاپ‌ها از طریق آن امکان برقراری ارتباط با اینترنت را پیدا می‌کنند. با رواج و غلبه‌ی شبکه‌های اینترنتی به شکل وایرلس و کابلی، استفاده از modem دیگر رونقی ندارد.  در حال حاضر به جای استفاده از پورت مودم می‌توان از مودم‌های خارجی (external) استفاده کرد. این مودم‌ها از طریق USB به دستگاه متصل می‌گردند.

مودم چیست؟

آشنایی با انواع مودم

تجهیزِ دستگاه شما به یک modem بستگی به تنظیمات و تجهیزات به کار رفته در آن و نیز نیاز شما دارد. در هر حال سیستم‌های موجود می‌توانند مجهز به یک مودم خارجی (External)، داخلی (Internal) و یا مودم Card PC باشند. عملکردهای هر سه مودمِ ذکر شده، یکسان است و هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مثبت و منفی خاص خود را دارند.

مودم خارجی:
نصب و راه اندازی مودم خارجی از مودم‌های داخلی و پی‌سی کارت آسان‌تر است. برای نصب این نوع مودم، نیازی به گشودن درب کیس نداریم. مودم‌های خارجی منبع تغذیه خاص خود را دارند و به وسیله‌ی یک کابل به پورت سریال کامپیوتر وصل می‌شوند. این وضعیت موجب می‌شود تا مودم هیچ گونه مصرف الکترونیکی از دستگاه کامپیوتر نداشته باشد زیرا به منبع تغذیه خاص خود متصل است.

از سویی دیگر مودم‌های خارجی را می‌توان بدون خاموش کردن دستگاه کامپیوتر خاموش کرد. خط تلفن مورد نیاز در این ارتباط، به وسیله‌ی سوکتی که در پشت مودم وجود دارد تأمین می‌شود. کیفیت عملکرد این مودم از طریق نمایشگرهای موجود بر آن که نمایانگر وضعیت مودم هستند، قابل ارزیابی است.

مودم داخلی:

مودم‌های داخلی معمولاً ارزانتر از مودمهای خارجی هستند. اگرچه اختلاف قیمت چندانی نیز باهم ندارند. مودم‌های داخلی معمولاً به دلیل نصب توسط کارخانه‌ی سازنده، سازگاری کاملی با کامپیوتر دارند و نیازی به توجه خاصی در مورد نصب، نگهداری و راه‌اندازی آن‌ها نیست. مودم داخلی با اجرای یک برنامه‌ی اتصال به اینترنت، روشن و شروع به کار می‌کند و با خروج از آن برنامه، مودم خاموش می شود. این ویژگی، کار با آن را برای کاربران مبتدی آسان ساخته است.

از آن‌جایی که modem های داخلی در درون کیس کامپیوتر نصب شده‌اند در صورتی که کاربر قصد تعویض مودم را داشته باشد ناچار به باز کردن کیس کامپیوتر است. بنابراین باید گفت که بارزترین مشکل آن‌ها همین مکان نصب می‌باشد.

مودم PC Card :

طراحی این مدل از مودم‌ها برای کامپیوترهای قابل حمل (مثل لپ تاپ‌ها) صورت گرفته است و برای اتصال توسط این مودم‌ها نیز به خط تلفن نیاز است. مکان قرارگیری آن‌ها درون اسلات PC Card موجود در Notebook ها یا کامپیوترهای دستی است. ابعاد این مودم‌ به اندازه‌ی یک کارت اعتباری است و درصورت عدم نیاز می‌توان آن را خارج کرد.  از نظر شکل ظاهری، modem های PC Card ترکیبی از مودم‌های داخلی و خارجی هستند.

برای اتصال آنان نیازی به کابل نیست زیرا این دستگاه‌ها بدون هیچ واسطه‌ای به یک پورت خارجی که بر روی لب‌تاپ‌ها تعبیه شده، متصل می شوند. این کارتها انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از کامپیوتری که به وصل شده‌اند تأمین می کنند. این ویژگی مادامی‌که کامپیوتر در حال کار با باتری نباشد به عنوان یک مزیت به حساب می‌آید اما در لب‌تاپ‌هایی که با باتری کار می‌کنند باعث کاهش طول عمر باتری در آن‌ها می‌شود.

نمایندگی ایسوس و واحد های تعمیرات ایسوس
کادرفنی نمایندگی ایسوس در واحدهای مجزا به رفع ایراد دستگاه کاربران می پردازند . به همین دلیل چنانچه کاربران با افت عملکرد در دستگاه خود مواجه شدند باید به کارگاه مرتبط با دستگاه مراجعه نمایند . مجزا بودن واحدها موجب می گردد تعمیرکاران با تمامی توجه خود تعمیرات ایسوس را انجام دهند . همین امر موجب افزایش راندمان کاری مجموعه می گردد .کیفیت و سرعت عملکرد پرسنل نمایندگی ایسوس موجب گشته کاربران بسیاری مایل به استفاده از خدمات این مرکز باشند 

منبع: تنظیم مودم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی